Affnan's Aquaponics - Netting All Tilapia To Replace With Barb

Catching all Tilapia to replace with river barb  It has been more than 8 years I'm using tilapia in my aquaponics set.

It's about time to totally change to different fish.  Comparatively barb give more nutrient to plants than tilapia altho they eat much less.

I have 300 barb fingerling in the feeder tank, and will start to place them in the left return tank.


The smaller tilapia I will make pickle fish.

Thanks for watching.



Huawei Honor 8 - Cinema FV5 - Cyberlink Power Director - Blogaway Pro.

2 comments:

  1. Salam En. Affnan, saya tertarik sungguh dengan kecekalan dan budi pekerti tuan, sharing both your achievements and mistakes online for all of us to benefit.

    Saya minta maaf mengganggu; niat saya untuk bukan sahaja menceburi bidang ini sendiri tetapi juga melalui usaha CSR majikan saya cuba untuk membantu beberapa kelab kebun di sekolah2 luar bandar untuk memulakan aquaponic, agar dapat menambah keupayaan dan membantu meningkatkan kandungan zat makanan mereka dalam jangka masa panjang.

    Saya benar2 tertarik dgn. cara dan usaha En. Affnan membangunkan keupayaan tuan sendiri, dan sikap inilah juga yang ingin saya tanamkan dengan kaum muda di sekolah2 ini, Insya'Allah. Sudikah En. Affnan membantu saya memulakan usaha ini? Jika En. Affnan sudi, saya amatlah berbesar hati jika tuan boleh menghubungi saya di fairul.reeza-at-gmail-dot-com untuk kita memulakan perbualan?

    Terimakasih byk2 tuan dan saya minta maaf sekali lagi jika mengganggu tuan. Semoga usaha kita semua diberkati Ilahi, Insya'Allah.

    Salam wmt,

    Fairul

    ReplyDelete